سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یادگیری زبان انگلیسی در خانه

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی در منزل

یادگیری زبان انگلیسی در خانه

امروزه خیلی‌ها دغدغه یادگیری زبان انگلیسی دارند اما شاید امکان استفاده از کلاس‌های آموزش حضوری یا صرف هزینه‌های زیاد نداشته باشند. با توجه به دغدغه‌‌ها و مشکلات زندگی امروزی، شاید سوال خیلی از افراد این باشد که بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی چیست؟ بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی در خانه چیست؟ برای یادگیری زبان انگلیسی در خانه چه‌‌‌‌ باید کرد؟ چه روش‌‌‌هایی را برای یادگیری انتخاب کنیم تا وقت ارزشمند یا علاقه‌مان را برای مطالعه از دست ندهیم؟

این مطلب را بخوانید و طی 7 مرحله بهترین روش‌های یادگیری زبان انگلیسی را بیاموزید.


1- یک دلیل خوب و مهم برای یادگیری زبان انگلیسی پیدا کنید

برای خودتان هدف تعریف کنید تا انگیزه داشته باشید. شاید تعجب کنید که اولین قدم در یادگیری زبان انگلیسی، دانستن کلمات یا دستور زبان انگلیسی نیست اما واقعیت همین است. یافتن دلیل برای یادگیری این زبان بسیار مهم‌تر از دانستن این است که باید چه کلماتی یاد بگیرید یا بهترین روش ‌های مطالعه چیست. پس همین حالا یک کاغذ و قلم بردارید و برای خودتان بنویسید که چرا می‌خواهید به زبان انگلیسی مسلط باشید.

فقط یک دلیل جالب بنویسید و واقعاً به این فکر کنید که چرا یادگیری زبان انگلیسی برایتان مهم است. لازم نیست این یادداشت را به کسی نشان دهید. فقط مطمئن شوید دلیلی که در ذهن دارید و روی کاغذ می‌آورید، آنقدر عالی است که در طول این دوره به اندازه کافی به شما انگیزه می‌دهد. هرچه انگیزه‌تان برای مطالعه انگلیسی بیشتر باشد، یادگیری آن آسان‌تر خواهد بود.

2- تصمیم بگیرید دقیقاً می‌خواهید چه کاری و در چه زمانی به زبان انگلیسی انجام دهید

چه زمانی می‌خواهید به هدف خود برسید؟ توجه کنید که اهداف بد محدودیت زمانی ندارند ولی هر یک از اهداف خوب مهلت مشخص دارند.

*اهداف بد

می‌خواهم روان انگلیسی صحبت کنم.

می‌خواهم در کشور دیگری به دانشگاه بروم.

می‌خواهم دوستی پیدا کنم که انگلیسی‌زبان باشد.

اهداف بد معیار مشخصی برای موفقیت ندارند. منظورتان از «روان صحبت کردن» به زبان انگلیسی چیست؟ می‌خواهید در آزمون کدام دانشگاه شرکت کنید و آیا در آنجا به انگلیسی تدریس می‌شود؟ اگر می‌خواهید دوست، همسر یا پارتنر انگلیسی ‌زبان داشته باشید، در مورد چه موضوعی می‌خواهید با او صحبت کنید؟

*اهداف خوب

– می‌خواهم در عرض 8 ماه بتوانم همه مقاله‌های نیویورک تایمز را بخوانم و بفهمم.

– می‌خواهم در عرض 6 ماه، حداقل نمره 6 در آزمون انگلیسی آیلتس بگیرم تا بتوانم در برنامه مبادله در دانشگاه سوانزی اقدام کنم و در آزمون قبول شوم.

– می‌خواهم در عرض 3 ماه در موقعیت‌های اجتماعی با انگلیسی‌زبانان در مورد موضوعات روزمره مانند ورزش، موسیقی، فیلم، سفر و غذا صحبت کنم.

  قبل از رفتن به مرحله 3، یک هدف مشخص را که می‌خواهید به آن برسید، به انگلیسی بنویسید.

3- منابع انگلیسی ‌ای پیدا کنید که با هدف شما مطابقت دارند

مطمئن شوید هر کاری که در یادگیری زبان انگلیسی انجام می‌دهید، شما را به هدف نزدیک‌تر می‌کند. اگر هدفتان صحبت با انگلیسی ‌زبانان بومی در مورد فیلم ‌‌هاست، فیلم‌ هایی به زبان انگلیسی تماشا کنید. اگر می‌خواهید در آزمونی که به زبان انگلیسی است، قبول شوید یا در خارج از کشور تحصیل کنید، سراغ برنامه‌‌ ها و کانال ‌های آموزش زبان انگلیسی که دوره‌های تخصصی دارند، بروید. اگر فقط می‌خواهید یاد بگیرید که چگونه مکالمه ‌های گاه به گاه به زبان انگلیسی داشته باشید، اپلیکیشن ‌‌آموزش زبان انگلیسی و فروم‌‌ ها برای شما مناسب است.

با توجه به آنچه گفته شد، برای انتخاب بهترین شیوه یادگیری، داشتن هدف خوب و واضح بسیار مهم است. اگر مطمئن نیستید که در سه ماه، شش ماه یا سال آینده کجا‌‌‌‌ می‌خواهید باشید، پس نمی‌دانید کجا باید دنبال مطالب خوب بگردید.

 

4- تلویزیون تماشا کنید

وقتی صحبت از یادگیری و آموزش زبان انگلیسی می‌شود، بیشتر افراد به فکر ساعت ‌‌ها در کلاس نشستن، انجام تکالیف زیاد و … می‌افتند اما این بار از شما می‌خواهیم تا می‌توانید تلویزیون و برنامه‌هایی به زبان انگلیسی تماشا کنید؛ مثلا سریال‌‌‌ها را دنبال کنید. می‌توانید از اخبار کوتاه شروع کنید و در حالی که کارهای روزانه‌تان را در خانه انجام می‌دهید، به برنامه‌های انگلیسی گوش دهید. سعی کنید واژگان و لهجه‌ را یاد بگیرید و به خاطر بسپارید.

5- خودتان را با زبان انگلیسی محاصره کنید

تا آنجا که می‌توانید، منابع مختلف انگلیسی را امتحان کنید. منابع بسیار آسان یا خیلی سخت را کنار بگذارید و از موارد مناسب سطح خود استفاده کنید. خودتان را در جایی تصور کنید که جز انگلیسی ‌زبانان، فرد دیگری وجود ندارد و بر این اساس عمل کنید. مثلا از صبح که از خانه خارج می‌  شوید یا حتی زمانی که در خانه مشغول کار هستید. سعی کنید لیست خریدتان را به انگلیسی یادداشت کنید و فهرست کارهای روزانه را به انگلیسی بنویسید. پادکست ‌های انگلیسی گوش کنید. ممکن است لهجه ‌‌ها در ابتدا به نظرتان سخت باشد اما کم کم عادت می‌کنید. واژه‌‌ها یا عباراتی که معنی‌ شان را نمی‌دانید، در دفتری یادداشت کنید و بعد در همان دفتر معانی‌ را بنویسید. با این روش هیچ‌ وقت از ذهنتان نمی‌روند و به مرور یک فرهنگ لغت مخصوص خودتان خواهید داشت. از شبکه‌های رادیویی انگلیسی یا یوتیوب استفاده کنید.

6 – صحبت، صحبت، صحبت، انگلیسی صحبت کنید

گوش دادن، خواندن یا نوشتن شما را به یک انگلیسی زبان خوب تبدیل نمی‌کند حتی اگر زیاد این کارها را انجام بدهید. اگر می‌خواهید انگلیسی صحبت کنید، باید صحبت کردن را تمرین کنید. برای این کار می‌توانید از نرم‌افزارهای آنلاین مثل اسکایپ کمک بگیرید. با دوستان یا اعضای خانواده‌ تان به زبان انگلیسی گفتگو کنید و یادتان باشد که هیچ جایگزینی برای تمرین گفتاری وجود ندارد پس هرچه می‌توانید این کار را انجام دهید.

7- برای یادگیری زبان انگلیسی در خانه وقت بگذارید

تمرین روزانه

سعی کنید این چهار مهارت را هر روز تمرین کنید؛ خواندن، گوش دادن، صحبت کردن و نوشتن. اگر وقت انجام هر چهار کار را ندارید، حتما صحبت کردن و گوش دادن را تمرین کنید. هرچه بیشتر تمرین کنید، اشتباه کنید و صحبت کنید، سریع ‌تر به زبان انگلیسی تسلط پیدا می‌کنید.

در نهایت خواندن آنلاین متون انگلیسی، تماشای برنامه‌ های انگلیسی و مکالمه انگلیسی همه به شما کمک می‌کند از آنچه آموخته‌‌‌‌اید، استفاده کنید اما هنوز هم باید هر روز زمانی را مطالعه این زبان اختصاص بدهید؛ زمانی برای تمرین آزمون ها و درس‌‌ها با یک معلم. به این ترتیب مطمئن خواهید شد که به جای استفاده مجدد از هر آنچه از قبل می‌دانید، مطالب جدید یاد می‌گیرید.

برای دانلود اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی اینجا کلیک کنید.